هزینه عمل بینی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

هزینه عمل بینی به چه چیزهایی بستگی دارد؟


هزینه عمل بینی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

همه ما می دانیم که هزینه عمل بینی هر پزشکی در هر شهری با توجه به یکسری عوامل و شرایط با هم تفاوت دارد. هزینه عمل بینی می تواند به موارد زیادی بستگی داشته باشد که در تعیین آن بسیار تاثیر گذار باشد. به همین دلیل است که می گویند هزینه عمل بینی تنها به خود جراحی بینی خلاصه نمی شود. همیشه شاهد این امر بوده ایم که بعضی از پزشکان مبلغ بسیار کمی بابت این جراحی دریافت می کنند و هستند پزشکان دیگری که فراتر از تصور ما بابت جراحی بینی پول می گیرند. حال می خواهیم بدانیم که دلیل این همه تفاوت چه چیزهایی می تواند باشد.

در درجه اول یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل بینی تخصص، مهارت و تجربه پزشک مورد نظر می باشد. بعضی از جراحانی هستند که به دلیل تازه کار بودن و به دست آوردن تجربه برای شروع کار خود با کمترین هزینه به این جراحی می پردازند و نتیجه جراحی را در این موارد نمی شود تضمین کرد. اما پزشکان متخصص با تجربه ای در سراسر کشور وجود دارد که در برخی موارد بهای تجربه و مهارت خود را دریافت میکنند و می توانند برای نتیجه عمل بینی شما تضمینی به حساب آیند.

هزینه عمل بینی

یکی دیگر از مواردی که هزینه عمل بینی به آن وابسته است بیمارستانی است که در آن جراحی انجام میگیرد. هزینه بیمارستان بستگی به دولتی بودن و یا خصوصی بودن آن بیمارستان و به علاوه امکانات آن خواهد داشت. پیچیدگی و سخت بودن جراحی بینی هم می تواند در هزینه این جراحی تاثیر داشته باشد. به هر اندازه جراحی شما پیچیده تر باشد هزینه عمل بینی شما بیشتر خواهد شد. به طور مثال در مواردی این احتمال وجود دارد که علاوه بر زیبایی بخواهید انحراف، پلیپ و یا دیگر مشکلات بینی خود را با هم انجام دهید. این امر می تواند در افزایش هزینه عمل بینی شما نقش بسیار مهمی را ایفا کند. بعد از جراحی بینی پزشک به شما داروهایی را تجویز می کند که باید برای خرید آن ها هم هزینه ای بپردازید. البته این یکی از هزینه های جزئی عمل بینی به حساب می آید. عوامل دیگری هم در تعیید این هزینه دارای اهیت می باشند که به شرح زیر می باشد:

  1. نوع موادی که برای بیهوشی در اتاق عمل استفاده می گردد.
  2. نوع تجهیزات و امکاناتی که در اتاق عمل وجود دارد.
  3. آزمایش هایی که باید قبل و یا در مواردی بعد از عمل انجام دهید.
  4. لباس و وسیله هایی که در بیمارستان به شما داده می شود.

توصیه ما به شما این است که زیبایی و سلامتی خود را فدای هزینه کم نکنید. چرا که در موارد بسیاری پزشکان بی تجربه و غیر متخخص با کمترین هزینه این جراحی را برای شما انجام می دهند اما تنها به اینجا ختم نمی شود چرا که بعد از جراحی به مرور مشکلات بینی شما هم در ظاهر و هم در عملکرد تنفسی شما نمایان می شود و آن زمان است که برای رفع آن مشکلات مجبور به انجام دوباره جراحی و پرداخت مجدد هزینه عمل بینی خوهید شد. از این رو بهتر است ملاک خود را در این نوع جراحی تخصص پزشک قرار دهید و نه چیز دیگری.