تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی

تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی


تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی


اگر برای جراحی زیبایی بینی به مطب جراحان زیبایی مراجعه کرده باشید بدون شک با اصطلاح هایی از جمله بینی گوشتی واستخوانی آشنا شده اید. تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی فاکتور اصلی در جراحی بینی می باشد و معمولا نتایج جراحی بر حسب نوع پوست ، قابل پیش بینی است.

جراحان زیبایی قبل از انجام جراحی بینی با مشاوره با بیمار و ارزیابی فاکتور هایی از جمله  نوع و بافت  پوست بینی ، سختی عمل و دیگر ویژگی های بینی فرد نتایج قابل پیش بینی را در اختیار بیمار قرار می دهند تا از این طریق بتوانند میزان رضایت بیمار از جراحی بینی را افزایش دهند. از انجا که میزان رضایت بیمار بعد از عمل بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. جراحان زیبایی در تلاش اند با افزایش آگاهی بیمار میزان رضایت بیمار را افزایش دهند. جراح معمولا در جلسه مشاوره اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار می دهد تااز تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی آگاهی لازم را کسب کند و بیمار مشکلاتی پس از عمل نداشته باشد.

بیمار نیز در نتایج بعد از عمل بینی باید صبور باشد و از قضاوت های عجولانه بپرهیزد. در بعضی از مواقع تورم بعد از عمل ، خصوصا در افرادی که دارای پوست ضخیمی در بینی خود می باشند ، به مدت 1 سال طول می کشد. در این مقاله با تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی آشنا می شویم و آگاهی لازم را در مورد جراحی زیبایی بینی کسب می کنیم.

تصویر زیر نمونه ای از جراحی بینی است که توسط دکتر بیگدلی انجام شده است برای مشاهده نمونه کار ها با جزئیات بیشتر به گالری نمونه کار جراحی بینی مراجعه کنید.

نوع پوست در نتایج جراحی بینی

تاثیر نوع پوست بینی نازک در نتایج جراحی بینی

افرادی که دارای بافت پوست بینی نازکی می باشند در دسته بندی بینی استخوانی و یا همان غضروفی قرار می گیرند در این دسته از افراد پوست بینی خاصیت ارتجاعی کمتری دارد و میزان بافت غضروفی و استخوانی فرد بیشتر از میزان بافت پوست فرد می باشد.

تاثیر نوع پوست بینی در نتایج جراحی بینی در این گونه افراد قابل پیش بینی تر از افراد با بینی گوشتی می باشد. در این دسته از افراد معمولا قوزی پشت بینی مشاهده می شود که به راحتی با برداشتن  قوز و جابه جا کردن غضروف ظاهر مناسبی در بینی فرد ایجاد می شود. ظرافت و دقت جراح در این نوع جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که در جراحی بینی استخوانی معمولا به دلیل نازک بودن پوست بینی ، هرگونه نا منظمی در ساختار بینی مشخص می شود. در ننیجه برای انجام جراحی بینی ، بهتر است به متخصصی ماهر و توانا مراجعه کنید.

تاثیر نوع پوست بینی نازک در نتایج جراحی بینی

تاثیر نوع پوست بینی ضخیم در نتایج جراحی بینی

تاثیر نوع پوست بینی ضخیم در نتایج جراحی بینی معمولا بیشتر از پوست نازک می باشد و  افرادی که دارای پوست ضخیمی می باشند ، در دسته بندی بینی گوشتی قرار می گیرند. جراحی زیبایی بینی گوشتی معمولا سخت تر از نوع استخوانی می باشد. چرا که به دلیل عدم وجود بافت کافی از استخوان و غضروف ، شکل دادن به بینی سخت تر می باشد.

افرادی که دارای پوست ضخیم می باشند ، معمولا پس از جراحی تورم و کبودی بیشتری دارند . تورم و کبودی این دسته از افراد بیشتر از بینی استخوانی می باشد و در بعضی از مواقع به مدت 1 سال طول می کشد.

تاثیر نوع پوست بینی ضخیم در نتایج جراحی بینی

تاثیر نوع پوست معمولی در نتایج جراحی بینی

جراحی بینی معمولی مربوط به افرادی می باشد که دارای بافت متوسطی در پوست بینی خود می باشند. جراحی بینی این افراد ، معمولا آسان تر از بینی استخوانی و گوشتی می باشد و مدت زمان جراحی نیز کمتر می باشد.  جراحی بینی معمولی معمولا با برداشتن قوز، اصلاح ساختار بینی، کوچک کردن، رفع پهنی بینی و به طور کلی زیبا سازی بینی انجام می شود.

افرادیکه دارای بینی گوشتی می باشند باید در حد امکان صبور باشند، پس از جراحی بینی گوشتی تورم و کبودی در این دسته از افراد دیده می شود. نکته ای که وجود دارد این است که این تورم و کبودی گاها به مدت  سال بعد از جراحی می رسد.

بدون توجه به نوع پوست بینی ، بیمار پس از جراحی بینی با رعایت نکات لازم و توجه توصیه های پزشک ، می تواند دوران پس از عمل را پشت سر بگذارد.