نکات مهم در جراحی بینی

نکات مهم در جراحی بینی


نکات مهم در جراحی بینی


نکاتی درباره ی جراحی بینی

تاثیرات اجزای دیگر صورت

جراحی زیبایی بينی، علاوه ایجاد خوش فرم بودن بینی، باعث متناسب شدن بینی با سایر اجزای صورت می شود. بینی نباید عضوی مجزا در نظر گرفته شود و باید بدانیم هر نوع نقص  دیگر اجزا در زیبایی بینی مؤثر می باشد.مثلا چانه کوچک باعث می شود بینی بزرگ به نظر بیاید. بنابراین هنگام تصمیم گیری باید به این مورد توجه کنید.

سن عمل جراحی پلاستیک

حدودا سن 15 سالگی برای دختران و سن 17 سالگی برای پسران مناسب می باشد. می بایست از نظر فکری و جسمی به رشد کافی رسیده باشد و انگیزه کافی برای این امر داشته باشد.

عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن

با افزايش سن بافت های بيني افتاده و سست می شوند اين امر برظاهر وعملكرد بينی مؤثر است. بالا بردن نوك بينی به اندازه مناسب دراين افراد باعث جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین عیوب بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی هم موجب مسن تر به نظر رسیدن افراد می شود و هم باعث اختلال در تفس بینی می شود.این افراد با بالا دادن نوک بینی خود بسیار راحت تر تنفس می کنند.

تاثیر وضعیت روحی افراد در انجام عمل

مطمئنا تأثير بسزايی دارد.بیماران بسیاری وجود دارند که به علت مشكلات روحی-روانی، وسواس فكري و یا داشتن شخصيت متزلزل و تأثيرپذيری اشتباه از ديگران،با وجود نتیجه بسیار خوب جراحی از نتيجه عمل خود ناراضي اند. تعداد بسیاری از افراد كه خواهان جراحی زيبايی بينی هستند، از نظر خود دلايل موجهی مانند افزایش اعتماد به نفس و یا کسب موفقیت در ازدواج را دارند.

باقی ماندن آثار عمل روی بینی

درجراحي پلاستيك بينی معمولا کلیه برش ها از داخل بين صورت می پذیرد ودر صورت مهارت جراح هيچگونه نشان یا زخم از جراحی باقی نمی ماند.

نقش لیزر در جراحی بینی

در بسياري از جراحي هاي ظريف بيني استفاده از ليزر اين مزيت را دارد كه با خونريزي كمتری همراه است، در جراحي زيبايي بيني، ليزر نقش عمده اي در نتيجه نهايي ندارد وآنچه تعيين كننده نتيجه عمل است، حرفه و هنرمندی جراح می باشد. اندوسكوپی بينی با فراهم كردن ديد عالی، دسترسی به قسمت های عمقی تر برای برطرف کردن مشكلات داخلي بينی را ساده می كند.

تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل جراحی بینی

بعضي بيني ها به بيني گوشتي معروفند كه مشخصه آنها بيني پهن با پوست ضخيم وبافت غضروفي ناچيز است. تکنیک اصلاح اين گونه بيني ها با  جراحی بينی های استخوانی تفاوت دارد. درجراحي بيني گوشتي استفاده از روش هاي تقويت اسكلت بيني براي افزايش حمايت بافت هاي نرم بيني ضروري است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از روش های نوین با نتایج مطلوب همراه است.

درد عمل جراحی پلاستیک بینی

برخلاف تصور عمل جراحی پلاستيک بينی با درد قابل توجهی و زیاد همراه نيست.

تأثیر خنده و حرکت صورت

عضلات زیادی در بینی و صورت وجود دارند که در هنگام ابراز احساسات مانند خندیدن باعث حرکت دادن نوک بینی به سمت پایین می شوند.امروزه روش های جراحی مختلفی برای مقابله با افتادگی بینی وجود دارد.

بافت هایی که از قسمت های اضافی و ناهنجار بینی برداشته می شوند، در محل مناسب  قسمت های دیگری از بینی استفاده شود تا در دراز مدت، حمایت اسکلتی بینی به شکل مطلوب تر حفظ شده و بینی به مرور زمان دچار فروافتادگی نشود.مثلا یکی از روش ها، تکنیک برداشتن قطعه ای باریک از غضروف تیغه بینی و جاگذاری آن به عنوان ستون و پایه حمایتی بینی در پایین ترین قسمت بینی می باشد.