باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن

باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن


باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن


جراحی لیپوساکشن از جمله جراحی های زیبایی می باشد که با مکش چربی، چربی های اضافی از شکم برداشته می شود و موجب می شود ظاهری زیبا در بدم فرد ایجاد شود.اگر چه این نوع جراحی بسیار سودمند می باشد ولی  معدودی از عملهای جراحی پلاستیک به اندازه جراحی زیبایی لیپوساکشن با انبوه شایعات و باورهای غلط مواجه هستند. در اینجا به برخی از متداولترین  باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن می پردازیم.

 

اطلاعات تکمیلی باروهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن
اطلاعات تکمیلی باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن

  •  لیپوساکشن روش عالی برای کاهش وزن است

جراحی زیبایی لیپوساکشن چربی های اضافه را از بدن برمیدارد بنابرین ممکن است به نظر برسد با این نوع جراحی میتوانید به وزن ایده آل خود دست یابید اما اشتباه میکنید. بهترین افراد برای انجام این نوع عمل افرادی هستند که وزنشان ایده آل یا نزدیک به ایده آل باشد اما میخواهند چربی های سرسختی را که با وجود تلاش برای لاغر شدن از طریق رژیم غذایی و ورزش نتوانسته اند از بین ببرند، با لیپوساکشن بردارند. در نتیجه می توان نتیجه گرفت کاهش وزن با این نوع جراحی ، باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن می باشد و صحت علمی ندارد.

  •  نتایج لیپوساکشن مادام العمر است

نتایج این عمل همیشگی نیست و اگر دوباره اضافه وزن پیدا کنید چربی اضافه در بخشهای مختلف بدنتان ذخیره میشود. جراحی لیپوساکشن میتواند سلولهای چربی را برای همیشه بردارد اما اگر سبک زندگی سالم نداشته باشید و دوباره دچار اضافه وزن شوید چربی بیشتری جای آنها را خواهد گرفت.

  •  این نوع عمل تنها برای زنان است

مردان معمولا دوست ندارند با دیگران درباره جراحی لیپوساکشن صحبت کنند اما کانتورینگ بدن در میان مردان رو به افزایش است. مردان نیز متوجه شده اند که این عمل برای کمک به داشتن بدن خوش فرم و متناسب یا برداشتن غبغب مفید است. در نتیجه اعتقاد بر این مبنی که این عمل برای بانوان می باشد  باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن می باشد.

  •  لیپوساکشن همان عمل جراحی شکم (تامی تاک) است

لیپوساکشن چربی را برمیدارد اما جراحی زیبایی شکم پوست اضافی شکم را برداشته و عضلات شکم را اصلاح میکند. این دو عمل کاملا با هم متفاوت هستند و در بسیاری از موارد برای خوش اندام شدن بدن هر دو در کنار هم انجام میشوند.

  •  این جراحی برای از بین بردن سلولیت خوب است

لیپوساکشن برای درمان سلولیت کاری انجام نمیدهد. حتی ممکن است برخی از بافتها پس ازاین نوع جراحی بدتر شوند. چاقی و اضافه و کاهش وزن مکرر باعث میشوند پوست خاصیت کشسانی خود را از دست بدهد و پس از لیپوساکشن ممکن است جمع نشده و آویزان بماند.

  •  لیپوساکشن اصلا درد ندارد

عده ای بر مبنی باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن بر این عقیده اند که این نوع جراحی درد ندارد. حقیقت این است که جراحی لیپوساکشن مثل هر عمل دیگری درد و ناراحتی به دنبال دارد. در سه روز اول پس از جراحی، بیشتر بیماران از درد شکایت دارند. معمولا درد تا چند هفته طول میکشد اما درد شدید غیر معمول است. بیمار بلافاصله پس از جراحی دردی با شدت متوسط، تورم و کبودی را تجربه میکند. بیشتر بیماران میگویند مدت کوتاهی پس از عمل توانسته اند به کارهای روزمره خود باز گردند.

  •  لیپوساکشن برای شما خیلی دیر است

گاهی اوقات سن تنها یک عدد است. لیپوساکشن عملی است که در همه سنین میتوان آن را انجام داد چرا که سن شما فاکتور تعیین کننده برای این عمل نیست. دکتر دیوید هنسن جراح پوست بورلی هیلز میگوید: “من بیمارانی داشته ام که در دهه هشتاد زندگی شان به سر میبردند اما نتیجه عمل در آنها بسیار خوب بود.”

در واقع نباید انتظار معجزه داشته باشید اما پیش از مشورت با پزشک متخصص، از طرف خودتان تصمیم نگیرید که در سن شما لیپوساکشن امکان پذیر نیست و باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن بدون تحقیق و بررسی قبول نکنید.

  • هر چه چربی بیشتری برداشته شود بهتر است

در واقع هر چه چربی بیشتری برداشته شود احتمال این که بدن نتواند خود را با آن مطابقت دهد بیشتر میشود.  در واقع این نگرانیها از این حقیقت ناشی میشوند که بیمار درخواست درمان تهاجمی تری برای برداشتن چربی های موضعی دارد. هرقدر چربی بیشتری برداشته شود، احتمال این مشکلات نیز در جراحی شکم بیشتر میشود. برخی بیماران از پزشک میخواهند هر قدر که امکان دارد چربی بیشتری بردارد اما به خاطر داشته باشید محافظه کارانه بودن عمل جراحی، خطر مشکلات بعدی را کاهش میدهد.

بهتر است جراحی لیپوساکشن را با تحقیق و بررسی انجام دهید تا بر مبنی باورهای غلط درباره جراحی لیپوساکشن این نوع جراحی را انجام نداده باشید.