جراحی زیبایی سینه یا پروتز سینه

جراحی زیبایی سینه یا پروتز سینه


جراحی زیبایی سینه یا پروتز سینه


جراحی فرم دهی سینه یا پروتز سینه در شکل ظاهری  سینه‌های افتاده و آویزان ، که امکان دارد  ارثی باشد ویا بر اثر کاهش وزن، پیری،بارداری و شیر دهی  اتفاق بیافتد، نقش به سزایی می تواند داشته باشد. هدف از جراحی سینه، سفت کردن و بالا کشیدن  بافت سینه به سمت بالا نیز می باشد. در این نوع روش،اندازه سینه ثابت خواهد بود زیرا بافت سینه(به جز پوست) کم و یا اضافه نمی شود.

کوچک کردن سینه
جراحی کوچک کردن سینه  یک تکنیک جراحی است که به منظور کاهش حجم سینه‌هایی انجام می‌شود که بزرگ به نظر می‌رسند و یا به دلیل وزن بافت اضافی سینه، باعث مشکلاتی چون درد کمر، شانه و یا گردن خواهد شد که به آن ماموپلاستی نیز گفته می شود.

عمل جراحی کوچک کردن سینه چگونه انجام می‌شود؟
جراحی کوچک کردن سینه برای از بین بردن چربی، پوست و بافت اضافی غده‌‌های سینه و همچنین کاهش اندازه هاله سینه که بیش از حد بزرگ است،انجام می شود.

این عمل جراحی زیبایی سینه با استفاده از سه محل برش، انجام می‌شود:

  • یک برش وارونه T شکل از آرئول به سمت پایین و در امتداد چین سینه
  • یک برش که گرداگرد آرئول انجام می‌شود و سپس به سمت چین سینه امتداد پیدا می کند
  • یک برش دایره‌ای که در اطراف لبه آرئول ایجاد می‌شود.
    نوع برش به آناتومی بیمار، اندازه سینه و مقدار و نوع بافتی که برداشته می شود، بستگی دارد. پس از ایجاد برش، بافت اضافی سینه برداشته خواهد شد و بافت باقی‌مانده، تغییر مکان و تغییر شکل می دهد به اندازه ای که برای  ظاهر یک سینه جذاب و طبیعی،  نیاز است.جای نوک سینه‌ها نیز تغییرمی یابد و اندازه هاله سینه (آرئول) نیز در بعضی مواقع کاهش می‌یابد. در نهایت، محل برش بسته می‌شود و بانداژ مخصوص  روی محل برش و سینه قرار میگیرد.

مدت زمان بهبودی بعد از جراحی چقدر است؟

افراد می‌توانند بیشتر فعالیت‌های عادی خود را در یک یا دو روز بعد از عمل جراحی، انجام دهند. بهبودی کامل بعد از چند هفته حاصل می‌شود. مصرف مسکن‌ها و پوشیدن سینه بند طبی ناراحتی و تورم را  نیز کاهش دهد.

 

بزرگ کردن سینه
جراحی بزرگ کردن سینه با  قرار دادن پروتز در پشت هر سینه برای افزایش حجم و بهبود شکل آن انجام می شود. قرار دادن پروتز می‌تواند دورسینه فرد را به اندازه یک کاپ سینه ویا بیشتر افزایش ‌دهد. این عمل برای خانم هایی که احساس می‌کنند سینه‌ آنها  تا حد مطلوب رشد نکرده است، می‌تواند  مناسب است. با عمل بزرگ کردن می‌توان سینه‌هایی را که هم اندازه  نیستندد متعادل و  هم اندازه کرد.

عمل بزرگ کردن سینه بهترین اندامی را که می‌خواستید  به شما می دهد. بیشتر خانم هایی که  این عمل را انجام داده اند، احساس اعتماد به نفس بیشتری در مورد ظاهر خود پیدا می کنند.روشی که پروتز درون سینه قرار داده می‌شود، به آناتومی بیمار و توصیه جراح بستگی دارد. پزشک تا حد امکان هر گونه اقدام لازم را انجام می دهد که  برش در منطقه‌ای ایجاد شود که آسکار حاصل ازز آن، تا حدامکان  قابل مشاهده نباشد.  پروتز در یک پاکت ایجاد شده و یا به طور مستقیم در پشت بافت سینه و زیر عضله دیواره قفسه سینه، قرار می گیرد. سپس پروتز در قسمت مرکزی و زیرر نوک سینه قرار می گیرد. انجام این عمل جراحی حدود یک یا دو ساعت طول می‌کشد.

 

عمل ترمیمی سینه
ترمیم سینه به منظور بازسازی سینه‌هایی انجام می شود که در طول درمان سرطان برداشته شده یا اینکه به دلیل تروما از بین رفته است. امروزه همه خانم ها با استفاده از تکنیک‌های بازسازی سینه،قادر به بازسازی سینه های خود می باشند و با ارائه نتایج طبیعی،  اعتماد به نفس آن‎ها در مورد ظاهرشان افزایش خواهد یافت.

عمل جراحی بازسازی سینه چگونه انجام می‌شود؟
روش مورد استفاده به آناتومی بیمار و نتیجه حاصل شده  از ماستکتومی، به مقدار بافت طبیعی باقی‌مانده در سینه بستگی دارد. قبل از عمل جراحی، یک بررسی جامع برای تعیین بهترین مکان برش، نوع پروتز و چگونه قرار دادن پروتز در سینه انجام می‌شود.

آیا می‌توان ماستکتومی و عمل ترمیم سینه را به طور همزمان انجام داد؟
برای برخی از زنان می‌توان بازسازی سینه و روش ماستکتومی را به صورت همزمان در یک جلسه جراحی انجام داد. اما بعضی از خانم ها مایل به انجام دو جراحی مجزا هستند و ترجیح می‌دهندد که تا زمان بهبودی از جراحی ماستکتومی و اطمینان از نتایج طبیعی و متعادل شدن سینه‌ها برای جراحی ترمیمی منتظربمانند. برای خانم های دیگر ممکن است توصیه شود که تا تکمیل درمانن سرطان، برای انجام جراحی ترمیمی سینه صبر کنند.