تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی

تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی


تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی


تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد و تغییر شکل بینی رایجترین جراحی زیبایی در نوجوانان امریکا است. معمولا این عمل به صورت سرپایی و تحت بیهوشی عمومی صورت میگیرد بنابراین احتمالا همان روزی که عمل انجام میشود از بیمارستان مرخص میشوید. در ایران نیز تب داغ جراحی زیبایی بینی در میان نوجوان رواج یافته است و معمولا با مراجعه به مطب های زیبایی در مورد تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی  پرسش هایی مطرح می کنند.

انجام جراحی زیبایی بینی که به آن رینوپلاستی گفته میشود، ممکن است بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد. هنگامی که عمل رینوپلاستی درست و توسط متخصص مجرب انجام شود، تفاوت زیادی در چهره فرد حاصل میشود. در این مقاله با تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی آشنا می شویم و در میابیم از چه سنی می توانید این نوع عمل زیبایی را انجام دهید.

جزییات تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی

نوجوانان باید صبر کنند تا بینی شان به رشد کامل برسد و بعد برای جراحی بینی مراجعه کنند. این اتفاق در دختران معمولا در سن 15 یا 16 سالگی رخ میدهد اما معمولا در پسران یک سال دیرتر است.

در نوجوانی بسیاری افراد از بزرگ بودن بینی خود خجالت میکشند و از چهره خود ناراضی هستند. در نوجوانی تغییرات فیزیکی زیادی از جمله تغییر چهره در افراد رخ میدهد. سینوسها شروع به رشد کرده و چهره بزرگتر میشود. فک به خصوص در پسران بزرگتر شده و بینی تغییر شکل پیدا میکند و معمولا همراه با بزرگ شدن صورت، بینی نیز بزرگ میشود به همین علت برخی نوجوانان بینی بزرگی دارند. بینی و به خصوص تیغه بینی (سپتوم) به عنوان نقطه کانونی یا مرکز رشد میانه صورت عمل میکند. اگر این مرکز رشد زود دستکاری شود ممکن است منجر به ناهنجاری رشد صورت شود در نتیجه لازم به ذکر است تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در سن مناسبی انجام شود.

 

جزییات تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی

 

بنابراین دکتر بیگدلی فوق تخصص جراح پلاستیک ابتدا رشد صورت نوجوان را ارزیابی میکند و مشخص میکند برای انجام جراحی زیبایی بینی رینوپلاستی تقریبا چه زمانی مناسب است. بیشتر دخترها حدود یک سال پس از اولین دوره قاعدگی میتوانند  رینوپلاستی انجام دهند در حالی که در مورد پسرها زمان مناسب بسیار متفاوت و متغیر است اما به طور کلی معمولا در 16 سالگی میتوان عمل را با موفقیت انجام داد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و با آگاهی از تاثیر سن در جراحی زیبایی بینی در راستای این عمل زیبایی گام بردارید.