شرایط لازم برای بلفاروپلاستی

شرایط لازم برای بلفاروپلاستی


شرایط لازم برای بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به جراحی زیبایی پلک بالا یا پایین و یا هر دو گفته میشود. پیش از هر چیز باید بدانید همه افراد شرایط لازم برای بلفاروپلاستی را ندارند. متاسفانه برخی از مشکلات چشمی و پزشکی مانع از جراحی زیبایی پلک هستند.

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که دچار مشکلات زیر هستند، بهترین بهره را از بلفاروپلاستی خواهند برد:

  • پف زیر چشم: این عمل جراحی پف و برجستگی زیر چشم را از بین میبرد.
  •  ظاهر خسته و خواب آلوده چشم: با جراحی پلک میتوان عواملی که باعث پیر و خسته به نظر رسیدن چشمها میشوند را برطرف نمود.
  •  پوست اضافی در پلک بالا: جراح پوست اضافی پلک بالا را برداشته و چین های اضافی را صاف میکند.

شرایط لازم برای بلفاروپلاستی به صورت زیر است:

  •  حداقل 18 سال: بیشتر افرادی که به دنبال جراحی پلک هستند بالای 35 سال سن دارند اما اگر مشکل پلک افتادگی با پف زیر چشم باشد در سنین پایینتر نیز میتوان این عمل را انجام داد. در واقع میتوان گفت هیچ محدودیت سنی قطعی برای بلفاروپلاستی وجود ندارد اما پیش از هر تصمیمی باید با جراح در این زمینه صحبت کنید. در برخی موارد بهتر است عمل را در سنین پایین انجام داد. در برخی موارد سن خیلی کم یا خیلی زیاد بیمار ممکن
    است باعث شود جراح بلفاروپلاستی را به بیمار توصیه نکند. گاهی نیز شرایط بدن و سلامتی بیشتر از سن بر موفقیت نتایج تاثیر میگذارد. در کل میتوان گفت شرایط هر بیمار متفاوت است و جراح باید در این مورد تصمیم بگیرد.
  •  شرایط فیزیکی و روانی خوب: جراحی پلک اگر چه عمل جراحی بزرگی نیست اما همانند هر جراحی دیگر میتواند خطراتی به دنبال داشته باشد.
    انتظارات واقع بینانه: بیمار باید انتظارات واقع بینانه ای از نتایج عمل داشته باشد تا بعدا دلسرد و ناراضی نباشد.

ملاحظات پزشکی و دارویی

افرادی که میخواهند جراحی پلک انجام دهند، ممکن است از نظر شرایط گفته شده ایده آل باشند اما به علت وضعیت چشم یا سلامت شرایطی داشته باشند که مانع از عمل بلفاروپلاستی می شود یا احتمال عوارض آن را افزایش میدهد. خشکی چشم و آب سیاه (گلوکوم) دو مشکل چشم پزشکی هستند که در اثر هر نوع جراحی پلک ممکن است دچار پیچیدگی یا تشدید شوند. از جمله مشکلات دیگری که ممکن است مانع بلفاروپلاستی شوند عبارتند از پرکاری تیروئید، بیماری قلبی عروقی، دیابت و فشار خون بالا. عدم آناتومی مناسب کره چشم یا ساختارر پشتیبان کافی نیز میتواند مانعی بر سر انجام بلفاروپلاستی باشد. وضعیت استخوان و ساختار پشتیبانی کننده بر نتایج عمل تاثیر میگذارد.

یک هفته پیش از بلفاروپلاستی

در هفته پیش از بلفاروپلاستی مصرف سیگار و الکل را متوقف کنید. اگر ویتامین ای مصرف میکنید در هفته پیش از جراحی مصرف آن را کنار بگذارید. همچنین در صورتی که جینکوبیلوبا یا جنسینگ مصرف میکنید، فعلا مصرف آنها را قطع کنید چرا که اعتقاد بر این است که این مواد خونریزی پس از جراحی را طولانی میکنند. همچنین آسپیرین یا هر گونه داروی دیگری که حاوی آسپیرین یا ایبوپروفن است نیز باید قطع شود. از پزشک بخواهید داروهای جایگزین برایتان تجویز کند. مصرف داروهایی که جراح برایتان تجویز کرده است را حتماا طبق دستور انجام دهید.