جراحی کوچک کردن سینه در مردان

جراحی کوچک کردن سینه در مردان


جراحی کوچک کردن سینه در مردان


جراحی کوچک کردن سینه در مردان

ژنیکوماستی چیست؟

جراحی کوچک کردن سینه در مردان موثرترین راه درمان ژنیکوماستی (gynecomastia) یا بزرگی سینه در مردان است. این عمل جراحی بافت غده ای و چربی اضافی را از سینه برمیدارد تا شکل سینه سفت و مسطح و عضلانی تر و به طور کلی مردانه شود.

به علت ژنتیک، مصرف برخی داروها یا دلایل نامشخص دیگر سینه برخی از مردان بزرگ می شود. تخمین زده می شود نیمی از مردان در ایالات متحده در طول عمر خود بزرگی سینه را به درجات مختلف تجربه می کنند. ژنیکوماستی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. جراحی کوچک کردن سینه را در نوجوانی و بزرگسالی میتوان با موفقیت انجام داد.

چرا عمل جراحی کوچک کردن سینه انجام می شود؟

اگر چه کاهش وزن میتواند ظاهر سینه برخی از مردان را کوچکتر کند اما گاغلب مواقع بافت غده ای زیادی نیز در سینه وجود دارد که باعث میشود حتی بیمارانی که بسیار لاغر هستند نیز دچار بزرگی سینه باشند. در حال حاضر عمل کوچک کردن سینه در مردان تنها راه درمان موثر بزرگی سینه در مردان است که نتایج آن بلند مدت است اما همیشه دائمی نیست. پس ازز جراحی بیمار احساس راحتی میکند و بدون ترس و نگرانی میتواند هر لباسی که میخواهد بپوشد چرا که عزت نفس او افزایش می یابد.

اگر به خاطر بزرگی سینه هایتان احساس ناراحتی و کمرویی دارید و به خاطر آن از برخی فعالیتهای اجتماعی یا تفریحی اجتناب میکنید، بهتر است به فکر جراحی کوچک کردن سینه باشید. با کمک جراح پلاستیک مجرب جای زخم آن نیز بسیار کم و محو خواهد بود.

جراحی کوچک کردن سینه در مردان

 درمان بزرگی سینه در مردان با لیپوساکشن

امروزه برخی جراحان پلاستیک میتوانند شمار روز افزودن بیماران ژنیکوماستی را با استفاده از لیپوساکشن درمان کنند. علت آن بخشی مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی لیپوساکشن است که باعث میشود نتایج عمل بهتر و جراحی کم تهاجمی تر باشد. با این حال مهارت جراح نیز نقش مهمی در نتایج عمل ایفا میکند و بسیار مهم است جراحی که انتخاب میکنید در زمینه لیپوساکشن به خصوص در زمینه کوچک کردن سینه مردان تجربه و مهارت کافی داشته باشد.

درمان بزرگی سینه مردان با لیپوساکشن معمولا تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی با آرام بخش انجام میشود. در این عمل برش کوچکی در هر یک از سینه ها ایجاد میشود. بسته به نیاز شما و تکنیک ترجیحی جراح برشها در نواحی مختلف ایجاد میشوند و از طریق آن چربی و بافتهای غده ای اضافی برداشته می شود.

پس از عمل جراحی کوچک کردن سینه در مردان

فرایند بهبودی پس از لیپوساکشن معمولا بسیار قابل تحمل است. بیماران اغلب چند هفته اول پس از جراحی لباس فشاری میپوشند تا تورم در آنها به حداقل برسد و از بافتها پشتیبانی شود. تا سه هفته پس از جراحی باید از فعالیتهای شدید پرهیز کنید.

درمان بزرگی سینه در مردان با برداشتن بافتها

در موارد شدیدتر ژنیکوماستی ممکن است لازم باشد برشی ایجاد شود تا بافتها برداشته شوند. مردانی که پوست شان در اطراف سینه کشیده و آویزان شده معمولا نیاز به این رویکرد نیز دارند. برش بافت به جراح امکان میدهد مقدار بیشتری از بافتها و پوست را بردارد در حالی که در لیپوساکشن تنها این کار به صورت محدودی انجام می شود.

محل و طول برشهای ایجاد شده بستگی به شکل و مقدار بزرگی سینه دارد اما معمولا برشها در دور هاله نوک سینه یا در چین طبیعی سینه ایجاد می شوند. کوچک کردن سینه در مردان با روش برش بافتها ممکن است با بیهوشی عمومی و یا بی حسی همراه با آرام بخش انجام شود. فرایند بهبودی مشابه لیپوساکشن است. احتمالا بیمار مقداری درد و تورم را تجربه میکند. ظرفف یک هفته پس از جراحی فرد میتواند به سر کار بازگردد. پس از چند هفته به تدریج بیمار میتواند فعالیتهای فیزیکی و ورزشی خود را نیز با اجازه پزشک از سر بگیرد.

پس از کوچک کردن سینه

پس از جراحی کوچک کردن سینه خیلی زود تغییر شکل سینه را متوجه میشوید. چند روز ممکن است درد داشته باشید اما معمولا درد آن خفیف است. ممکن است مقداری مسکن برایتان تجویز شود. اگر به شما گفته شده گن یا لباس فشاری بپوشید حتما این کار را طبق دستور پزشک انجام دهید.

برخی افراد ممکن است پس از عمل کاهش حس در سینه را تجربه کنند اما این وضعیت تقریبا همیشه موقتی است. کاهش حس سینه به تدریج ظرف چند ماه پس از عمل برطرف می شود.

لازم است برای کمک به حفظ نتایج سبک زندگی سالم داشته باشید. افزایش وزن، مصرف استروئیدها یا برخی مشکلات پزشکی میتوانند منجر به بزرگ شدن مجدد سینه شوند. به علاوه داروهایی که موجب نوسان هورمون تستوسترون میشوند میتوانند بر سینه تاثیر بگذارند.