رینوپلاستی در نوجوانان

رینوپلاستی در نوجوانان


رینوپلاستی در نوجوانان


با توجه به اهمیت زیبایی  رینوپلاستی در نوجوانان رواج یافته است و افراد بسیاری در سنین نوجوانی  وجوانی تمایل به جراحی بینی دارند. در این دسته افرادی هستند که به دلیل مشکلاتی که بینشان وجود دارد تمایل به جراحی زیبایی بینی دارند مشکلاتی از جمله شکستگی ، انحراف ، و انسداد بینی. به طور کلی می توان گفت سن مناسب برای رینوپلاستی نوجوانان پس از سن بلوغ می باشد که این سن در دختران و پسران متفاوت است ولی به طور کلی نوجوانانی که به سن 16 سالگی رسیده اند می توانند جراحی بینی انجام دهند.

دلایل عمل رینوپلاستی در نوجوانان

نوجوانان ممکن است به دلایل زیر اقدام به عمل رینوپلاستی کنند ولی چیزی که اهمیت دارد این است که بهتر است با فکر و دور اندیشی در راستای جراحی زیبایی بینی گام بردارند. دلایل رینوپلاستی در نوجوانان می تواند به دسته بندی زیر تقسیم شود.

  • برداشتن برجستگی روی بینی
  • صاف کردن پل بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • کوچک یا بزرگ کردن اندازه سوراخهای بینی
  • اصلاح بینی پس از صدمات و جراحات
  • باز کردن مجاری تنفسی
  • کوچک یا بزرگ کردن بینی
دلایل عمل رینوپلاستی در نوجوانان

رینوپلاستی بینی در نوجوانان برای تغییر ظاهر بینی و یا به دلایل پزشکی ممکن است انجام شود. مثلا برخی افراد ممکن است برای اصلاح مشکل غضروفی که یک سوراخ بینی را از دیگری جدا میکند، جراحی کنند. برخی دیگر ممکن است بخواهند بینی شان را کوچکتر کنند.

عوارض و خطرات رینوپلاستی در نوجوانان

هر نوع جراحی خطراتی در بر دارد از جمله خونریزی،  عفونت و واکنش آلرژی به ماده بیهوشی.

نوجوانان و والدینشان پیش از انجام جراحی باید با جراح تمام جوانب عمل را بررسی کنند و همه معایب و مزایای عمل را بسنجند. ارتباط صادقانه بین بیمار، والدین و جراح برای موفقیت عمل بسیار مهم است.

بسیاری از جراحان پلاستیک پیش از جراحی زمان زیادی را صرف صحبت کردن با نوجوان میگذرانند تا مطمئن شوند فرد به اندازه کافی اطلاعات داشته و به قدری بالغ شده است که موضوع جراحی زیبایی بینی را درک کند و از پس آن بر بیاید و همچنین مشخص شود دلایل خوبی برای عمل داشته و انتظارات او از نتایج رینوپلاستی در نوجوانان واقع بینانه است. مثلا تصور این که تغییر شکل بینی کل زندگی شما را تغییر میدهد یا شما را محبوب تر میکند انتظار غیر واقعی است. در بسیاری از مواقع همکلاسی های فرد حتی متوجه نمیشوند او عمل کرده است. حتی دوستان نزدیک بیمار نیز ممکن است متوجه تغییر اساسی نشوند چرا که بینی جدید با هارمونی کامل و در تناسب با اجزای صورت او طراحی شده است و چهره او را بهم نریخته است.

مراقبتهای پس از عمل رینوپلاستی در نوجوانان

معمولا بیشتر نوجوانان پس از جراحی باید یک هفته کامل در خانه بمانند و استراحت کنند. سه هفته پس از جراحی میتوان به فعالیتهای فیزیکی روزمره به جز ورزش (به خصوص ورزشهای شدیدی مانند کشتی و فوتبال) بازگشت. برای فعالیتهای ورزشی بهتر است حداقل 6 تا 8 هفته صبر کنید.