عوارض پروتز سینه

عوارض پروتز سینه


عوارض پروتز سینه


همان طور که می دانید استفاده از پروتز در جراحی سینه بسیار رواج یافته است و یکی از متداول ترین جراحی سینه می باشد که با هدف زیبایی و تریمیم انجام می شود. افرادی که برای می خواهند در جراحی سینه خود از پروتز استفاده کنند معمولا نگران عوارض پروتز سینه هستند و در بعضی از مواقع نیز از این جراحی منصرف می شود. نکته ای که وجود دارد به این صورت است که اگر جراحی پروتز سینه نزد جراحی متخصص و ماهر انجام شود عوارض پروتز سینه تا حد قابل توجهی کاهش می یابد و بیمار هیچ گونه مشکلی بعد از جراحی زیبایی سینه نخواهد داشت.

عوارض احتمالی پروتز سینه

عوارض احتمالی پروتز سینه

اگر چه جراحی سینه یک عمل زیبایی است اما این عمل هم ممکن است عوارضی داشته باشد خطراتی، از قبیل:

  • درد سینه
  • ایجاد تغییراتی درگیرنده‌های حسی در سینه و نوک سینه
  • تشکیل بافت اسکار و سخت شدن منطقه  اطراف پروتز
  • زخم
  • خون ریزی
  • عفونت
  • ایجاد مشکلاتی در اندازه و شکل پروتز (به عنوان مثال، ممکن است سینه‌ها متقارن نباشند)

همچنین ممکن است پروتز پاره شده و نشت پیدا کند. اگرپروتز سالین گسسته شود، به راحتی توسط بدن جذب می شود. اما در نوع سیلیکون ممکن است در داخل پوسته ایمپلنت باقی بماند و یا به خارج از پوسته نشت داشته باشد. در صورت پاره شدن ایمپلنت سالین، تورم در محل بافت سینه از بین می‌رود اما نشت ایمپلنت های سیلیکون ممکن است هیچ علائم آشکاری نداشته باشد و علائم آن واضح و مشخص نمی‌باشد.

راهکار های کاهش عوارض پروتز سینه

راهکار های کاهش عوارض پروتز سینه

پروتز سینه به‌ صورت مادام‌العمر طراحی شده‌اند. ممکن است اگر دچار عوارضی شدید، و یا اگر اندازه و شکل سینه شما در طول زمان تغییر کند نیاز به ایمپلنت جایگزین داشته باشید.

زنانی که از پروتز ژل سیلیکونی استفاده می‌کنند، سه سال پس از ایمپلنت سینه نیاز به MRI  دارند و پس از آن باید هر دو سال MRI  داشته باشند تا اگر دچار علائم خاموش پارگی ایمپلنت سیلسکونی شده‌اند توسط پزشک تشخیص داده شود و با برداشتن پروتز و جایگزین کردن ژل سیلیکونی سالم دچار مشکل نشوند.