اثرات عمل سینه

اثرات عمل سینه


اثرات عمل سینه


عمل سینه یکی از جراحی های محبوب خانم ها و آقایان است که با اهداف گوناگونی انجام می شود. این جراحی بین خانم ها بسیار پر طرفدار می باشد خانم هایی که سینه های کوچک، افتاده، بزرگ دارند می توانند به راحتی  با استفاده از انواع عمل سینه، زیبا تر شوند. همچنین این عمل در بین خانم هایی که به دلیل سرطان سینه یک یا دو سینه خود را از دست داده اند  رواج یافته است و سینه از دست رفته آنها می تواند دوباره مثل روز اول شود.عمل سینه فقط در میان خانم ها رواج ندارد بلکه در میان آقایان که دارای سینه های بزرگی می باشد هم انجام می شود، که به آن جراحی کوچک کردن سینه مردان یا ژنیکوماستی می گویند.

با توجه به نوع عمل سینه که روی بیمار انجام می شود، این عمل تاثیربه سزایی در زیبایی فرد و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می گذارد. میزان رضایت از جراحی سینه بالا می باشد و نتایج بلافاصله بعد از عمل مشخص خواهد شد. به طور کلی اثرات عمل سینه عبارت است از:

  1. بزرگ کردن سینه های کوچک
  2. کوچک کردن سینه های بزرگ
  3. بالا بردن سینه
  4. کوچک کردن سینه آقایان

کدام عمل سینه برای من مناسب است؟

انواع متفاوتی از عمل سینه وجود دارد و شما با توجه به جنسیت و نیازتان ممکن است به یکی از جراحی های سینه نیاز پیدا کنید. برای مثال افرادی که دارای سینه های بزرگی هستند عمل جراحی که در راستای کوچک کردن سینه است برای آن ها مناسب می باشد و می تواند با لیفت سینه نیز ترکیب بهتری داشته باشد.در عوض افرادی که دارای سینه های کوچک هستند و یا سینه های آن ها به علت سرطان سینه یا حوادث آسیب دیده است می توانند عمل سینه ای را انجام دهند کهه نقص های آن ها را رفع کند.

 پروتز سینه

پروتز سینه یکی از انواع عمل سینه است که معمولا در راستای افزایش حجم سینه انجام می گیرد. این جراحی که به (Breast implant9) معروف  می باشد با قرار دادن پروتز ها در داخل سینه موجب افزایش سایز سینه خواهد شد. اندازه پروتز ها و جنس آن با توجه به نظر جراح و شرایط شما قابل انتخاب است.

جراحی پروتز سینه با ایجاد برش و قرار دادن پروتز در داخل سینه شروع شده وبعد از عمل و رعایت مراقبت های لازم توسط بیمار تمام می شود. بسیاری از افرادی که میخواهند جراحی پروتز سینه انجام دهند نگران جای زخم و بخیه های بعد از عمل هستند . نکته ای که در این نوع جراحی سینه وجود دارد مهارت جراح است. زیرا نحوه ایجاد برش برای قرار دادن پروتز ها بسیار مهم می باشد تا کمترین جای اسکار بعد از پروتز سینه باقی بگذارد.

عمل سینه لیفت بانوان

جراحی لیفت سینه یکی از محبوب ترین نوع جراحی سینه است زیرا خانم ها براثر حاملگی، پیری،چاقی و … دچار افتادگی سینه می شوند. جراحی لیفت سینه با برداشتن پوست و چربی زائد موجود در سینه، سینه ها را بالا کشیده و باعث می شود ظاهری زیبا در سینه شمابه وجود آورد. این نوع جراحی می تواند با جراحی بزرگ کردن یا همان پروتز سینه نیز ترکیب شود و نتایج بهتری می تواند به همراه داشته باشد.بعد از جراحی لیفت سینه خطوط برش از بین رفته و شما می توانید از ویژگی جدید ایجاد شده بهره ببرید.

عمل کوچک کردن سینه

هدف از جراحی کوچک کردن سینه همان طور که از نامش معلوم است کاهش سایز سینه می باشد. این نوع جراحی درخانم هایی انجام می شود که سینه های بزرگی دارند که معمولا برای آن ها دردسر ساز شده است. سینه های بزرگ معمولا موجب ایجاد درد در شانه و کتف و گردن خواهد شد و تحرک و ورزش کردن را برای خانم ها دشوار می سازد. در این نوع عمل سینه مانند سایر جراحی ها بیمار باید تحت انجام آزمایشاتی قرار بگیرد.

عمل سینه ژنیکوماستی آقایان

داشتن سینه های بزرگ  برای آقایان مشکل ساز شده است که احتمال دارد به دلایل ژنتیکی و عوامل هرمونی به وجود آید. این نوع شرایط معمولا برای آقایان آزار دهنده است و اکثرا باعث خجالت آن ها می شود. خوشبختانه امروزه علم بشری تا جایی پیشرفته است که به راحتی با عمل سینه آقایان این مشکل رفع خواهد شد.

برداشتن چربی و پوست اضافی سینه آقایان  ظاهر مناسبی در سینه افراد ایجاد می کند و مشکلات بزرگ سینه مردان را بر طرف خواهد کرد. این نوع عمل سینه می تواند با استفاده از تکنیک برش و یا لیپوساکشن برای برداشتن چربی ها انجام شود که به میزان بزرگی سینه و شرایط بیمار بستگی خواهد داشت.