عوارض جراحی پلاستیک

عوارض جراحی پلاستیک


عوارض جراحی پلاستیک


به منظور ایجاد تغییراتی در تمام قسمت های بدن که با مشکلات و عیب هایی ظاهری مواجه است جراحی هایی انجام می گیرد که به همه آنها جراحی پلاستیک گفته می شود.می توان گفت که جراحی پلاستیک هم مانند دیگر جراحی ها عوارضی را به همراه خواهد داشت. این عوارض می تواند در افراد مختلف، تفاوت داشته باشد و این امر از عوامل متعددی تاثیر می پذیرد که از جمله این عوامل پوست، ژنتیک، استفاده دخانیات و… نیز می باشد. این عوامل می توانند در مواردی سیستم ایمنی بدن افراد را ضعیف کرده و آنها را بیشتر تحت تاثیر عوارض بعد از جراحی پلاستیک قرار دهند. بهتر از قبل از اینکه جراحی پلاستیک بر روی اعضای بدن خود انجام دهید در ابتدا به یک پزشک و جراح پلاستیک متخصص بروید و در رابطه با همه عوامل و نکات مهم در این رابطه مشورت نمایید. در این صورت پزشک مربوطه می تواند با توصیه هایی که به شما می کند از بروز برخی عوارض احتمالی جلوگیری کرده و یا به کاهش آنها کمک کند.

اقدامات قبل از جراحی پلاستیک

بهتر است قبل از انجام جراحی تمام داروهایی که استفاده می کنید را به اطلاع پزشک خود برسانید. در صورتی که سابقه بیماری خاصی داشته اید و یا بیماری خاصی مانند قند و یا بیماری های قلبی دارید قبل از انجام جراحی پلاستیک به جراح خود بگویید. این امر می تواند از مشکلات احتمالی در حین جراحی کم کند و بتوان از عوارض بعد از آن جلوگیری کرد. یکی دیگر از اقداماتی که می تواند باعث کاهش این عوارض شود ترک کردن دخانیات قبل از جراحی پلاستیک است که باعث کاهش عفونت های احتمالی خواهد شد.

جراحی پلاستیک

عوارضی که  بعد از جراحی پلاستیک رخ می دهد می تواند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد. یکی از عوارض بلند مدت که اهمیت زیادی برای بیماران دارد به جا ماندن قسمت برش داده شده بر روی پوست  است که این امر می تواند به پوست افراد، مراقبت های بعد از عمل و به علاوه مهارت و تجربه جراح پلاستیک شما خواهد داشت. عوارض در این زمینه به شرح زیر است.

عوارض در طول  جراحی پلاستیک

  1. برای بعضی از افراد داروهای بیهوشی می تواند باعث بسته شدن راه تنفسی و تحریک کردن ریه های آنها شود. باید قبل از جراحی پلاستیک  پزشک از ایجاد این امر جلوگیری کند.
  2. در بدن بعضی از افراد در هنگام جراحی ترشح مخاطی زیاد به وجود می آید که در موارد ایجاد استفراغ کرده و باعث ذات الریه می شود.
  3. برای افرادی که مدت  زمان بیهوشی آنها زیاد است احتمال لخته شدن خون در رگ ها وجود دارد.
  4. در بعضی موارد در حین جراحی پلاستیک این احتمال وجود دارد که با افت فشار و یا افزایش فشار خون بیمار مواجه شویم.

عوارض بعد از جراحی پلاستیک

  1. در صورت عمل نکردن به توصیه های جراح متخصص بعد از عمل احتمال ایجاد عفونت در جای زخم وجود دارد.
  2. ورم بعد از جراحی یکی از عوارضی است که برای بیشتر افراد به وجود می آید و کوتاه مدت است.
  3. بعد از عمل در قسمت جراحی شده احتمال جمع شدن جای زخم و یا فرو رفتگی آن وجود خواهد داشت.
  4. برای یک مدت زمان کوتاه قسمتی از پوست بدن که تحت جراحی پلاستیک قرار گرفته است بی حس می شود.